I had visitors :D - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu I had visitors :D - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

I had visitors :D

Door: Babs Hessing

Blijf op de hoogte en volg Babs

06 Mei 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Hallo!

Ja dat is weer even een tijdje geleden dat ik een blog update heb geplaatst, dit heeft te maken het drukke schema en natuurlijk ouders die op visite kwamen!

Ik zal even de afgelopen weken op chronologische volgorde met jullie doornemen.

Na woensdag 13 april was er t/m donderdag niet heel veel gebeurt, gewoon chillen en praten met de meiden van hier. De 15e hebben Naomi en Ik gegeten bij onze sebastianstrasse vrienden; Eef, Myron en Wim. Die komen overigens ook allemaal uit Nederland, Daslook spaghetti gehad, was echt vet lekker. Nog nooit van Daslook gehoord, maar het was wel behoorlijk appetijtelijk.

16 april had ik een hele leuke excursie. Dit was gepland vanuit het international office met andere scholen die ook erasmus ondersteunen. Dit betekende dus dat we met andere mensen die excursie gingen doen. Dit was dan ook echt heel leuk.
We gingen eerst naar salem het ministerie te zien en de kerk daar. Het was een plek met veel geschiedenis. Helaas regende het behoorlijk op dat punt nog dus dat was minder.

Daarna gingen we naar een soort van apenheul in duitsland. Hier konden we een gebied in om met de aapjes te lopen, en we konden ze ook voeren met speciaal ontwikkelde popcorn voor de apen. Ik ben over het geheel geen fan van apen maar dit was nog wel heel erg leuk.
En als allerlaatste maakte we een kleine wandeling naar een kathedraal en konden daar een beetje van onze vrije tijd genieten.

Het was een ontzettende leuke dag en ik heb hele leuke mensen leren kennen, die ik waarschijnlijk nog wel vaker ga zien deze periode.

Natuurlijk was ik na afloop moe maar, als de bikken die ik ben, ben ik nog uit gegaan ook. Dit was dan ook nog heel gezellig.

De zondag erna heb ik niet heel veel gedaan behalve een trip geboekt naar Londen! 1 juli ga ik er een paar dagen heen, ik heb er ontzettend veel zin in! Ik ga daar ook een paar van mijn guild vrienden weer zien.

Toen was het alweer maandag. Dit was voornamelijk huiswerk dag en een excursie met de school. Naar het bregenz watertheater. Hier is zelfs een James Bond film opgenomen. Quantum of Solace volgens mij.

Dinsdag 18 april ben ik voor het allereerst naar de macdonalds weer geweest met Ellis. De laatste keer dat ik naar de Mac ben geweest was terug in Nederland. Ik moet zeggen, ook a; hebben ze mijn favoriete saus of burger niet, het was nog best te doen. Ook goedkoper dan in NL.
In de avond was de verjaardag van Astrid, we hebben lekker in de keuken gezeten en een drankje gedaan.

Vrijdag ben ik meestal vrij van school maar deze keer helaas niet. Ik had gewoon school, maar in de avond ben ik lekker weer naar de shisha lounge geweest met Niina, Pieter en Beno. Dat was weer heel gezellig, een willekeurige Kroatische jongen kwam bij ons zitten en we hebben nog eventjes leuk met hem geouwehoerd en toen ging hij weer weg. Tot zover de willekeurige Kroatische jongen.

Donderdag en vrijdag heb ik hardgelopen, in voorbereiden tot de opvolgende week. Vrijdag de 22e heb ik nog leuk in de keuken gezeten en lopen babbelen met wat mensen van het Kolpinghaus; Astrid, Hendrik, Sarah enzo :).

De 23e had ik een excursie naar lake Constance. Het was behoorlijk regenachtig wat heel erg jammer was maar ik maakte er toch weer het beste van. Dezelfde mensen waar ik zo goed mee kon met de vorige excursie waren er deze keer ook weer. We begonnen met een rondleiding door een dorpje aan lake constance, en vervolgens gingen we met de ferry over het meer naar een eiland in het meer. Daar zijn we naar een museum geweest. Het museum ging over hoe mensen hier in de caveman periode leefde. Daarna was er wat vrije tijd en toen vervolgens naar huis.

Toen ik eenmaal thuis was wilde ik opschieten want, Mijn ouders waren er! Ik ging er meteen naar toe.
Het gevoel van blijdschap dat ik ervoer toen ik eenmaal de o zo bekende auto zag was onbeschrijfelijk. Thuis was hier.

Mijn moeder deed de deur open en ik vloog haar om de hals volgens mij, en vervolgens mijn vader. Ik had ze meer gemist dan ik had beseft. De hele avond hebben we bijgepraat en heeft ma me de regels uitgelegd voor jokeren, dus speelde we dat de rest van de avond. Ik heb die avond overigens ook gekookt voor mijn ouders, omdat ze zo'n lange reis hadden gemaakt. Al had ik misschien ietsje te veel pasta gemaakt

Helaas was de weers voorspelling voor deze week niet veel soeps, dus konden we niet heel veel doen aan het begin van de week, maar gelukkig vonden mijn ouders dat helemaal niet erg, zij waren per slot van rekening ook op vakantie.

Zondag ochtend ging ik meteen weer naar mijn ouders toe en hebben we bijna de gehele dag gekaart en gechilled. Ik heb mijn moeder nog een beetje het stads centrum laten zien en mijn school, en s'avonds gingen we dan naar BBQ restaurant het Longhorn. Dit is een leuke gezellige restaurant dat BBQ grill spul verkoopt, zoals je misschien al had geraden aan de naam van het restaurant.

Het was dan ook erg lekker. Na de Longhorn zijn we naar cafe 21 geweest om een lekker ijsje te eten. En die was dan ook zeer lekker.

Maandag hebben we even wat boodschappen bij de Lidl gehaald. We moesten natuurlijk niet verhongeren deze week, wat (geloof me) ook niet is gebeurd. Daarna heb ik mijn ouders mijn huis laten zien.

in de middag zijn we richting Bödele gereden, hier is een ski gebied, maar het is ook hoog in de bergen, en omdat het de nacht ervoor had gesneeuwd was het helemaal bedekt met een dik pak sneeuw. Hier hebben we even rondgereden en foto's gemaakt.

Nu was het alweer op het einde van de dag en hebben we gewoon nog een beetje gekaart met een wijntje erbij.

26 april had ik overdag school, dus was ik toen nog even niet naar mijn ouders, wat logisch is ook. Na school ben ik weer naar ze toe gegaan en hebben we de overblijfselen van mijn pasta ook nog opgegeten.

Woensdag de 27e zijn we naar Lucky dragon geweest na dat ik school had. Dat is een Aziatisch restaurant met buffet. Het is daar erg lekker, het is niet groot, maar dat hoeft ook niet altijd. Prijs kwaliteit verhouding is erg goed.

Vanaf Donderdag zou het eindelijk wat beter weer worden, eerst moest ik nog wat huiswerk maken op school maar daarna zijn we voor mijn ouders (1 dag vervroegd) 39e jubileum naar Karran geweest. Lekker genoten van het uitzicht en weer, je raadt het al, gegeten. Karren restaurant heeft lekker eten en het uitzicht op een mooie dag is fenomenaal. Ik ben die avond daar ook blijven slapen op hun mooie slaapbank. Die lag verrassend lekker.

Vrijdag 29 april zijn we naar Lindau geweeest. Lindau is een klein stadje in Duitsland aan de bodensee. Hier hebben we een kleine toeristische tour gemaakt door een treintje en vooral gewoon ook lekker aan de zee zitten. Ik heb ook een hele mooie ketting gekregen van mijn vader, een soort van witte opaal steen in de vorm van een hart.

Toen we terugkwamen hebben we nog even een ijsje gehaald in het centrum van Dornbirn.

In de avond ben ik ietsje eerder naar huis gegaan, en ben die avond uitgegaan met de mensen van hier.

Zaterdag was ik dus een klein beetje moe, maar ik ben in de ochtend met mijn ouders naar de zaterdagochtend markt geweest in het stadscentrum van Dornbirn, en ook nu weer een ijsje gehad. Lekker in de zon zitten bij cafe Frei en gewoon genieten van het zowaar mooie weer.

Die zaterdagavond ben ik ook weer bij mijn ouders wezen slapen. zondag was een ontzettende niks doen dag. we hebben werkelijk waar overdag bijna niks gedaan. Maar in de avond zijn we weer naar Lucky Dragon geweest. Dit was alweer hun laatste dag, dus een afscheids-etentje. Hier kwamen we nog best wat mensen tegen van het uitwisselingsprogramma.

Maar ja hoe snel deze week voorbij vloog sloeg echt nergens op.

S'avonds naar huis en de volgende dag zouden mijn ouders nog even met me naar de Lidl rijden zodat ik voedsel weer kon inslaan. En toen was het alweer tijd om afscheid te nemen.

Met een week heb je net genoeg tijd om je weer thuis te voelen, dus het voelde weer precies zoals ik weg ging. Alleen verliet ik dit keer niet thuis, maar ging thuis weg.

De rest van deze dag voelde ik me dus een beetje droevig :'). Gelukkig heb ik hier toch nog best een lieve vriendengroep opgebouwd en die waren er ook gewoon voor mij op me op te vrolijken. Ik zie iedereen weer als ik thuiskom :).

Dinsdag 3 mei had ik gewoon weer school, maar in de avond weer even lekker naar het Longhorn geweest. Hun burgers zijn erg lekker. Sinds ik hier ben kan ik burgers pas echt waarderen. Ik leer zo veel hier.

Woensdag weer veel huiswerk voor school gedaan met mijn print groep en daarna in de avond met Niina naar Mr johns geweest, even bijpraten en ontspannen.

Nu komen we aan op gister, 4 mei. Ook gister heb ik weer huiswerk gemaakt maar dit keer tot 2 uur. Want het was EINDELIJK mooi weer. Ik heb heerlijk in de zon gezeten bij de Sebastianstrasse met wat mensen van daar. Het is erg gezellig als we ons wat meer onderling mixen dus ik hoop dat dit dan ook vaker gebeurt. In Ieder geval heb ik dan ook weer een lekker kleurtje gekregen.

Daarna ben ik nog even met Niina en Naomi naar de rivier geweest en de zonsondergang bekeken. Ik heb het vaker gezegd en zeg het nu weer, ik hou van die rivier.

Nu zijn jullie weer helemaal bij tot vandaag.

Vandaag Heb ik lekker hardgelopen in de ochtend en nu ben ik mijn blog heerlijk in de zon aan het typen. Vanavond gaan we allemaal massaal koken en een dinnerparty houden in sebastianstrasse en daarna naar het maandelijkse evenement; Steinebach! Ik heb er ontzettend veel zin in!

Maar dan hou ik er voor nu weer even mee op!

  • 06 Mei 2016 - 18:31

    Tante Marion:

    lieve Babs, wat een gigantische onderneming' studeren in Dornbich'.
    wat ik merk is dat je vooral obtzettend geniet van de vriendschappen die hier ontstaan. dat moet ontzettend rijk voelen. verder biedt de omgeving rondom je school ook. heel veel mogelijkheden. zo zie je dat je daar ontzettend geniet en dan blij bent dat je je ouders ziet.
    dat is een goed gevoel en laat je inzien dat je thuis ook je basis is. dat is mooi.
    fijn dat jullie zo genoten hebben en lekker hebben gegeten, samen je studieplek ontdekt hebben en samen can de omgeving hebben genoten.
    de tijd om deze dingen samen te doen is altijd te kort maar het heeft veel mooie herinneringen.
    lieve vrienden zijn gelangrijk als je even opgefleurd moet worden en dat doen ze ook.
    fijn weekend en heb je 4 mei nog herdacht en het er met je vrienden over gehad.
    weten zij over de tweede wereldoorlog.? daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat bij jongeren speelt.
    voor nu weer genoeg gekletst en ik ga post voor he regelen.
    dag babs mooie dagen, hier is het op dit moment 25 graden en ook genueten van ijs en terras.
    dikke knuf

  • 06 Mei 2016 - 19:07

    Babs :

    Hoi tantie,

    Ja het is zo leuk hier :)
    Ze hebben 4 mei ook als een feestdag hier, maar ze vieren het niet zo erg als wij dat doen. Tenminste geen festivals op 5 mei ofzo. Tenminste wat ik er van gemerkt heb. Ik kijk geen tv hier dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen :o Nee echt veel erover gepraat hebben we niet. Maar ze weten wel gewoon wat de 2e wereld is en wat dat inhield.

    Xx Babs

  • 07 Mei 2016 - 19:27

    Beau:

    Ha die Flaps,

    Jeetje wat een lap tekst weer om 'doorheen te worstelen', echt zó leuk om steeds te lezen wat je zoal doet en meemaakt! En de foto's zijn weer prachtig!!! Ik hoorde tussendoor al dat jij en pa en ma zoveel schik hadden, fijn!!! Die herinneren heb je nu toch ook maar mooi :-)

    En even droevig zijn na vertrek is helemaal niet erg! Had ik ook! Het fijne is inderdaad een stel positieve memsen om je heen die je er weer 'uittrekken'.
    De tijd vliegt zo verschrikkelijk snel dus vooral blijven genieten! Voor je het weer zit je weer hier en vervloek je Arnhem ;-p

    Hele dikke kus van ons

  • 07 Mei 2016 - 19:49

    Babs :

    Hee vlootje & Johan,

    Ja klopt. De sfeer is hier op en top en hoe hoger de temperaturen hoe beter iedereen zich voelt! :)

    Ik probeer inderdaad volop te genieten en te onthouden wat ik zoal doe :) gelukkig maar weer dat ik de blog ook doe! :)

    Dikke kus!

  • 07 Mei 2016 - 22:57

    Kim:

    Tof Babsie! Idd lap tekst maar wel heel leuk! Geniet er nog maar even van :-)
    Xxx

  • 08 Mei 2016 - 20:35

    Pa En Ma Hessing:

    Ha lieve Babsie.
    Eindelijk nu even tijd gehad om je blog te lezen! Prachtig verhaal weer en goed verwoord. Was inderdaad een hele fijne week samen! Dat we alweer bijna een week terug zijn ! Ongelooflijk; tijd gaat snel. We hebben er heel erg van genoten; weer of geen weer; maakte niet uit toch??!! Sinds we terug zijn, zijn we erg drukt geweest. Dinsdag pa voor extra controle; ( je weet wel); woensdag ik weer voor m'n oog dat weer gek deed vanaf Lindau, donderdag Beau dagje helpen en vrijdag t/m vandaag naar camping. Beetje opruimen maar eigenlijk was 't te warm voor wat dan ook. Was 't bij jou ook zo'n lekker weer de laatste paar dagen? Volgens de radio was het in Nederland gisteren de warmste dag van heel EUROPA !!
    Gisteren zijn Beau , Johan en Mialee ff op camping geweest voor moederdag; en vandaag Kim, Nenno en de jochies en oma A. Dus ondanks dat we volgende week pas "officieel"de verjaardag vieren was 't een erg leuk weekend. En toen we thuiskwamen natuurlijk je prachtige kaart !! Geweldig.! heel mooi gedaan en erg mooie foto"s erbij gezocht! TOP!! XXXX :-) :-)
    De katten zijn nu weer thuis. Volgens mij hebben ze 't wel goed gehad daar. Lagen er heel relaxed bij toen ik kwam net. Midna weer in de reismand krijgen was weer ff 'n gedoe :-( maar ging beter dan toen ze heenging. Zoals je weet zat pa toen helemaal onder de krabben. Deze mevrouw had lange handschoenen dus ging allemaal een dtuk soepeler. Nu zitten ze beetje te ruiken en te verkennen maar Naru komt alweer kopjes geven. Dus komt wel weer goed. Lieve Babsie geniet (maar dat doe je wel) doe je best op school ;-) (studiepunten zijn ook belangrijk!) en we skypen weer gauw.
    dikke kus: pa en ma

  • 28 Juni 2016 - 15:38

    Nenno:

    Wow woot wat een leuke verhalen heb ik gehoord.
    Mooie fotos en leuke events en even het thuis gevoel ...:D

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Living in Austria

Mijn Minor in Oostenrijk!

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2016

The end

25 Juni 2016

It's all coming to an end

14 Juni 2016

Events & More

21 Mei 2016

The chilling continues

06 Mei 2016

I had visitors :D
Babs

Hallo! Ik was een student aan de HAN in Arnhem. Ik had ervoor gekozen om in het buitenland te studeren voor mijn minor. Meer specifiek; Dornbirn, Oostenrijk. Van 17 februari 2016 tot en met 15 juli 2016 woonde ik in Oostenrijk. Deze pagina is voor iedereen die enig zins geïnteresseerd is in mijn avonturen in Dornbirn! Veel leesplezier!

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5858

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Living in Austria

Landen bezocht: