Turbulent life~ - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu Turbulent life~ - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

Turbulent life~

Door: Babs Hessing

Blijf op de hoogte en volg Babs

24 Maart 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Hallo Nederlands sprekende lezertjes,

Er is al weer een week verstreken, en wat was het een week.

Dit was de week van het ontdekken van jenga en lekker naar de hoofdstad gaan, gewoon omdat het kon en gewoon nog meer chillen.

Waar was ik de vorige keer ook al weer gebleven....

OHJA gewoon een rustig dagje...Dat was ook echt het laatste rustige dagje dat ik heb gehad tot op heden. Woensdag avond hebben we voor het eerst jenga ontdekt! We waren gewoon zoals gewoonlijk in de keuken, en om een of andere reden kwamen we bij jenga. Want iemand wist wie het spel had en we dachten; 'awyiss' (aah yes! voor als je het niet begreep. (shame on you then)).
MAAR
toen we gingen spelen kamen we er achter dat er een drankspel van was gemaakt! Hier konden wij natuurlijk niet op wachten, echter was het een doordeweekse dag. En als de verantwoordelijke studenten die wij zijn hielden we het bij de reguliere jenga!

Donderdag begon als een normale schooldag met onze specialisatie keuze; voor mij dus print. Maar dat is alleen mijn specialisatie; mijn studie is over het algemeen gewoon; Intermedia. Dit is een afdeling met twee andere specialisaties; webdesign en animatie. Ik vertel dit eventjes zodat je begrijpt dat er meerdere studenten in onze afdeling zijn.

De inhuis studenten van intermedia gaven die avond een feestje om de uitwisselingsstudenten beter te leren kennen. "Een feestje? dat gebeurt nou bijna nooit!" "ja toch!" "Ik weet het." Dat is wat je dacht of niet?

In ieder geval was het een hele gezellige avond, waar we naar school gingen om eens even lekker wat te drinken ( ja dit mag ). Leuk gepraat en mijn allereerste bierpong potje ooit te spelen! Needless to say; i sucked.

Vervolgens gingen we over op Mr Johns! Wat heel prettig was aangezien we om de een of andere reden alle drankjes gratis kregen daar. Dit was dus een hele leuke geslaagde avond.

De volgende dag was ik dus erg moe, en ik besloot niet uit te gaan. Overdag was het voornamelijk gewoon uitbrakken. En in de avond wilde ik dus gewoon gezellig chillen. Maar toen! kwam jenga weer om de hoek kijken. Maar niet de gewone jenga...DRONKEN JENGA. Ik zal eens even uitleggen hoe dat in elkaar steekt. Met dronken jenga staat er op iedere steen iets geschreven, zoals; drink 2, geef 3, doe dit, doe dat etc. En zoals je zou verwachten; hoe meer je speelt, hoe sneller de toren om valt.

We zaten met een klein groepje van mensen in de keuken die ook niet uit wilden gaan; Niina, Pieter, Sarah, ((Renée, Khadar en Steve) Die wonen allemaal ook in het Kolpinghaus)).

Het was een erg leuke avond, helaas was er wel een vizier op mij gemikt waardoor ik het slachtoffer was van iedere "geef 3/2 shotjes". Dus uiteindelijk was mijn plan om een rustig avondje te hebben en niet dronken te worden finaal naar de knoppen geholpen. Maar dat geeft niet want het was een hilarische avond die van mij part wel vaker mag plaatsvinden.

Zaterdag was de dag voor wenen, dus een beetje voorbereidend werk gedaan en voornamelijk gewoon lekker chillen met wat mensen. Lekker in de zon wezen zitten en wat drinken met mensen van het andere huis. ( Eef, Wim, Josha) En een meisje die een eigen appartement heeft (Rebecca).
Toen ik onderweg naar huis was kwam ik Lulu en Pieter tegen. ( Lulu is een meisje die hier al een behoorlijke tijd is en volgende week helaas terug vliegt). Dus zoals je het misschien al geraden had; nog meer chillen.

In de avond vroeg naar bed want ik moest er vroeg uit voor Wenen! (met; Naomi, Eef, Peggy, Chris, Wim, Josha en Cassie)

4 uur opstaan omdat ik de trein van 6 uur had. Gelukkig kon ik nog redelijk in de trein slapen.

Wenen zelf is prachtig mooi. Zo groot, en ze hebben zeer indrukwekkende gebouwen.

Zondag was voornamelijk oriënteren en rondlopen, we zagen de grote kerk op het grote plein vluchtig en liepen door de stad rond.
In de avond waren we zo bekaf dat we een planning maakte voor de volgende twee dagen en toen gingen we meteen naar bed.

Maandag hebben we twee prachtig mooie musea bezocht. 1 museum is the national museum of natural history Wien, en het andere is het moderne kunst museum Wien. Mijn persoonlijke voorkeur ging naar het eerste museum, dit is meer wat mij boeit. Leerzaam en interessant gepresenteerd. Ik ben niet zo te boeien voor moderne kunt schilderijen. Modern design or display ben ik helemaal voor, maar schilderijen...Nee.
Daarna zijn we lekker wezen shoppen in wenen centrum! Wat ik wel behoorlijk leuk vond, gewoon door de voetpijn heen bijten.

En om de dag af te sluiten hebben we heerlijk gegeten bij Primi, een geweldig gezellige Italiaans restaurant. Voor het eerst in mijn leven ook zwarte penne gehad! Wel met stukjes zalm natuurlijk want; zalm is love, zalm is life.

De laatste dag alweer was ook toeristisch ingepland. We gingen naar het grote gele Schönbrunn Palace. En hier gingen we naar de kas. De rest van de imperial tuin was nog heel lelijk omdat het nog geen volop lente is. Misschien kunnen we hier later nog een keer naar toe, maar voor nu was het niet supermooi.

Vervolgens weer een treinrit van 6 uur terug.

Nu komen we aan op 23 maart, gister dus. Gewoon naar school geweest en vervolgens s'avonds een feestje in huis. Een heel lief oud vrouwtje was jarig en bijna iedereen van het hele uitwisselings traject was er om haar een fijne verjaardag te wensen. Mensen maakte cakes of kochten cadeautjes. Het was erg gezellig! En natuurlijk ook weer dronken jenga gespeeld. Het was een gezellige avond die goed is afgesloten.

Nu is er vanavond weer een feestje; come as you are. Een feestje voor de studenten om de opening van het semester te vieren....alweer. Niet dat je mij hoort klagen. Eerst gaan we hier in het Kolpinghaus gezellig voor elkaar koken, dan op naar sebastianstrasse voor de preparty en dan het eigenlijke feest! Ja er gaat wat aan vooraf ! :D

Nu moet ik nu toch echt beginnen aan het koken, tot de volgende keer! <3

Feestende student signing off.

• 24 Maart 2016 - 18:24

Beau:

Damn damn damn!
    Feesten hier, dronken daar..... de bijnaam dronken drel staat voor altijd in de boeken! (Bij mij in ieder geval haha)

Wat een leuke foto's weer! Blij dat je het zó ontzettend leuk hebt!! Vooral ook zo door blijven gaan!!

Veel liefs en een dikke kus van ons

• 24 Maart 2016 - 18:32

Emma JWZ:

Ik ben een voorstander van dat wij ook eens in een lichtelijk beschonken toestand een potje vertier gaan hebben met het spel Jenga.

KUS!

• 24 Maart 2016 - 21:55

Tante Marion:

lieve Babs,
    tot mijn schrik zie ik dat jij het wel woest gezellig hebt.
    ik krijg het idee dat het van chillen aan elkaar hangt, nu dacht ik te weten wat
    chillen is , maar als ik dit lees klinkt het als een spelletjes orgie.
    het klinkt allemaal als een zeer goed gekozen leerplek. en ik ga er vanuit dat je daar ook af en toe tijd voor hebt.
    de mede huisgenoten passen precies in je budget of niet!!!!!!
    en heb je van Wenen genoten. prachtige stad met een geschiedenis.
    toevallig ook nog een museum gezien of een concert van mozart

• 24 Maart 2016 - 22:30

potverdorie
    weer hele verhaal weg...............

• 24 Maart 2016 - 22:31

:-( :-( :-( :-(

• 24 Maart 2016 - 22:40

Pa En Ma:

Nou daar gaan we weer.....................
    Haaaa Babsie.
    Vieren jullie ook wel de afsluiting van een semester? Anders is 't ook zo kaal........ ;-). Hoe zijn de lessen? Beetje leuk? en vordert Duits al een beetje?
    Wat fijn dat Wenen zo gezellig was. We hebben lekker mee kunnen genieten van de mooie foto"s . Goed gedaan!
    Heb je nog ski afspraak staan? Moet je denk ik niet te lang meer mee wachten of ligt er nog genoeg sneeuw?
    Blij dat je zoveel schik hebt en ben benieuwd hoe 't volgende week afloopt met de afspraak met ING !
    Morgen over 4 weken vertrekken we al naar je! Gaat snel nu. We zijn benieuwd en hebben er zin in!
    We wensen je nu alvast fijne Paasdagen. Lege stoel hieraan tafel zondag zal beetje vreemd aanvoel :-(
    We wenen je alvast fijne paasdagen en rust een beetje uit na al die feesten!!
    Dikke kus van us

• 20 April 2016 - 21:44

Nenno:

Ha die flapsie,

Lekker divers allemaal, ben zeer benieuwd naar wenen ook. Modern design ben ik ook meer van :-).
    En zalm is life.

Foto's zijn nice ook die van de app lkker aan het skieen dat is wel even gaaf.
    Leuk geschreven.

Liefs

Je broer, Kim en je neefjes