The end - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

The end

Door: Babs Hessing

Blijf op de hoogte en volg Babs

14 Juli 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Nou dit was het dan...

Het einde van mijn GEWELDIGE ervaring in het buitenland, morgen vertrek ik weer in de trein naar Nederland. En dan is Dornbirn voorbij...

Ik wilde eigenlijk niet op het laatste moment nog 3 weken moeten beschrijven maar mijn uitstelgedrag nam weer eens de overhand. Dus ik was gebleven bij de 26e.

Ik heb die dag overdag vrij weinig gedaan, voornamelijk niks doen. Maar in de avond ging ik mee met Rebecca, Sarah, Astrid en Hendrik om België te supporten met voetbal. Nederland doet niet eens mee en Oostenrijk lag er ook al uit...dus ja een mens moet wat!

Het was erg gezellig en leuk om iets te supporten wat tenminste een kans had.

De 27e (Maandag) heb ik de GoT finale gezien, MAN WAT EEN CLIMAX. Ik was er nog dagen onrustig over... Maar enfin.. In de avond gingen we naar de Longhorn als afscheids diner voor Hendrik. Het plan was om eerst naar Lucky Dragon te gaan maar om de een of andere reden was deze gesloten. Dus Suvi, Niina, Khadar, Hendrik en ik gingen maar naar de Longhorn. Een lekkere burger was dat weer. Hierna gingen we nog eventjes wat drinken bij cafe Frei met Rebecca, Hendrik, Khadar, Suvi en ik, dit was nog even echt heel gezellig. veel gelachen die avond :D.

Dinsdag was overdag ook een rustige dag, een beetje rond het citycenter gelopen en daarna naar een park dicht bij de rivier. Ik ging mee met Niina en Pieter naar hun Social Work chillings. En het was echt heel gezellig, een leuke picknick met wat mensen die ik nog niet kende, we gingen beach volleyballen en ik heb zelfs een poging gedaan tot vuurspugen! Granted... I sucked major ass donkey balls, maar ik heb het tenminste geprobeerd! Dat telt ook voor iets! :D Het was echt cool om het te proberen.

De 29e was ik in Bregenz met Ellis, gewoon genieten van de zon en Bregenz zelf. De steden hier in Vorarlberg zijn zo mooi. Ze hebben allemaal iets prachtigs over zich heen.

Donderdag de 30e heb ik niet zoveel gedaan, een beetje gewinkeld met Niina en films kijken.

Toen was het alweer de eerste vrijdag van de maand juli. Als je mijn blog vanaf het begin af aan hebt gelezen dan weet je dat dat steinebach betekend! Maar dat was in de avond, overdag ben ik met Ellis weer naar Bregenz geweest om te zwemmen en zonnen in de bodensee. Het weer was prachtig dus waarom niet? In de avond gingen Rebecca, Sarah, Ellis, Niina, Astrid en ik eerst naar het citycenter om België te supporten weer, helaas hadden de rooie duivels verloren dus met een kleine domper gingen we naar Steinebach. Natuurlijk was het weer leuk, het maandelijkse feest daar vind ik altijd zo leuk, ze draaien echt goeie muziek. Daar kwamen we ook een lokale vriend van me tegen en dat was ook erg gezellig. Met hem gingen Sarah en Ik dan ook door naar Vakanz. Het was een erg gezellige avond maar helaas liep ook deze avond weer af. Toen Sarah en ik af waren gezet kwamen we ineens een wilde dronken Arnaud tegen bij de ingang van het Kolpinghaus. Hij sliep tegen een paal aan die hij ergens uit de grond van had meegenomen. Het was een grappig gezicht. Maar natuurlijk als de geweldige persoon die ik ben verzorgden we hem en belde zijn kamer genootjes op om hem op te halen. Goeie daad van de dag weer gedaan! Die avond heb ik ook afscheid moeten nemen van Sarah en Astrid helaas.

Zaterdag de 2e was erg droevig, want ik moest afscheid nemen van Niina. Mijn kamergenootje. We zette haar af bij Messe park en Ellis en Pieter waren ook mee. Om het allemaal nog erger te maken regende het pijpenstelen en reed er een auto hard voorbij die Pieter en mij helemaal nat gooide...Lovely >.> Gelukkig komt Niina in Augustus nog naar Nederland! Dus dat is al een goede troost.
In de avond gingen Adam, Steve, Ellis, Arnaud en ik weer uit. We gingen naar Mr johns eerst en daar kwamen we Khadar en Fabian tegen. Het was erg gezellig weer. Op het einde was ik helaas erg verdrietig. Het besef dat dit de laatste keer uitgaan was met erasmus mensen in Vakanz is een droevig besef.

Zondag was overdag ook weer rustig, gewoon inpakken voor Kreta en series kijken, maar in de avond ben ik nog even naar de Mac gegaan met Pieter. Pieter zou de 4e vertrekken, dus nog even afspreken voor hij naar het Belgenland zou vertrekken was vereist! Na de Mac zijn we nog even ergens gaan zitten en ook naar cafe Frei geweest om een laatste cocktail te drinken. Het was erg gezellig en een leuk afscheid.

Afscheid nemen van zo veel mensen met wie ik close was in zo'n korte tijd valt me zwaar, maar gelukkig wonen beste veel mensen dicht bij en ik maak het mijn missie om ze nog wel meer dan eens te zien :)

4 juli vertrok ik met Ellis naar Kreta, Griekenland. We konden best makkelijk onze weg vinden en de bussen waren er behoorlijk goedkoop. Dus tussen 5 en 6 waren we in ons hotel.

Het was echt een geweldig mooi hotel voor 2/3 sterren in Kreta. De appartementen zagen er mooi uit en er was zelfs een goed onderhouden zwembad, met de optie om te ontbijten voor 2,50 per keer. Niet slecht naar mijn mening.
We gingen meteen kijken bij het strand dat dichtbij ons was, dit was een rustig strand met veel privacy. Erg cool!

Dag 2 Kreta - 5 juli
Op deze dag gingen we naar Balos Beach. En laat me je zeggen om daar te komen is al een avontuur op zich. Je zou de bus moeten nemen naar de haven en dan met de boot daar naar toe gaan. Maar toen Ellis en ik erachter kwamen dat dat 28 euro was schrokken we wel een beetje. We dachten van...we lopen het wel gewoon! Komt wel goed! Nou..dat deden we dus. Op zich ging het lopen wel goed tot we ineens gevolgd werden door een auto. Hij stopte iedere keer voor ons en seinde de hele tijd, Wij liepen maar snel door. Toen haalde de auto ons weer in en seinde weer. Sorry maar ik ga niet graag een auto instappen van een vreemde halfnaakte man in zijn auto. Dus op dit punt werden we een beetje bang..,Zouden we nou ontvoerd worden op onze eerste dag in Kreta?

Dat zou een beetje een domper zijn... Ellis zei maar dat ik snel zijn nummerplaat moest opslaan in onze telefoon, dus nu heb ik een nummerplaat nummer in mijn telefoon van een willekeurige auto.

Uiteindelijk was er een splitsing in de weg en we namen maar de weg die het minst toegankelijk was voor een auto. En Inderdaad we waren de enge naakte meneer kwijt.

Toen kwamen we in gesprek. Ik vroeg Ellis, "Als een meisje ons een lift zou aanbieden...zou je dat dan doen?" Haar antwoord: "Nee ik denk het niet hoor."

(10 minuten later kwamen we een Italiaans stel tegen waar het meisje ons aan lift aanbood naar Balos beach, en Ellis was meteen van; OKE!(ik ook hoor daar niet van))

Haha, nee maar in alle ernst dit was een jong koppel die er heel betrouwbaar uitzagen, en we hadden gelijk. Ze hebben ons naar Balos beach gereden en ons ook weer terug afgezet. Echt heel erg aardig. Maar goed ook want met de auto was het alsnog anderhalf uur of zo, dus lopen had nog heel erg lang geduurd.

Balos Beach zelf was echt prachtig, het water was zo helder...het was echt natuurschoon. Adembenemend!

Dag 3 Kreta - 6 juli
Het was een ontzettend warme dag en we besloten nog maar iets langer in het zwembad te blijven en wachten met onze plannen tot ht ietsje afgekoeld was, daarna gingen we naar Chania city center. Het was hier echt super toeristisch, VET LEUK. Ik kreeg zo erg een vakantie gevoel. Super leuk! Een erg leuk stadje en ik heb me prima vermaakt daar! Ik heb daar een lekkere burger gehad en een prachtige nieuwe jurk gekocht~! >;3 #shopaholic

Dag 4 Kreta - 7 juli
We waren redelijk verbrand door de voorgaande dagen dus Ellis en ik besloten het maar wat rustiger aan te doen. We bleven gewoon in de buurt van ons hotel. Zwemmen in onze zee die 5 minuten van ons af was en ons zwembad. Heerlijk zo'n luie vakantie

Dag 5 Kreta - 8 juli
Nou dit was het dan...

Het einde van mijn GEWELDIGE ervaring in het buitenland, morgen vertrek ik weer in de trein naar Nederland. En dan is Dornbirn voorbij...

Ik wilde eigenlijk niet op het laatste moment nog 3 weken moeten beschrijven maar mijn uitstelgedrag nam weer eens de overhand. Dus ik was gebleven bij de 26e.

Ik heb die dag overdag vrij weinig gedaan, voornamelijk niks doen. Maar in de avond ging ik mee met Rebecca, Sarah, Astrid en Hendrik om België te supporten met voetbal. Nederland doet niet eens mee en Oostenrijk lag er ook al uit...dus ja een mens moet wat!

Het was erg gezellig en leuk om iets te supporten wat tenminste een kans had.

De 27e (Maandag) heb ik de GoT finale gezien, MAN WAT EEN CLIMAX. Ik was er nog dagen onrustig over... Maar enfin.. In de avond gingen we naar de Longhorn als afscheids diner voor Hendrik. Het plan was om eerst naar Lucky Dragon te gaan maar om de een of andere reden was deze gesloten. Dus Suvi, Niina, Khadar, Hendrik en ik gingen maar naar de Longhorn. Een lekkere burger was dat weer. Hierna gingen we nog eventjes wat drinken bij cafe Frei met Rebecca, Hendrik, Khadar, Suvi en ik, dit was nog even echt heel gezellig. veel gelachen die avond :D.

Dinsdag was overdag ook een rustige dag, een beetje rond het citycenter gelopen en daarna naar een park dicht bij de rivier. Ik ging mee met Niina en Pieter naar hun Social Work chillings. En het was echt heel gezellig, een leuke picknick met wat mensen die ik nog niet kende, we gingen beach volleyballen en ik heb zelfs een poging gedaan tot vuurspugen! Granted... I sucked major ass donkey balls, maar ik heb het tenminste geprobeerd! Dat telt ook voor iets! :D Het was echt cool om het te proberen.

De 29e was ik in Bregenz met Ellis, gewoon genieten van de zon en Bregenz zelf. De steden hier in Vorarlberg zijn zo mooi. Ze hebben allemaal iets prachtigs over zich heen.

Donderdag de 30e heb ik niet zoveel gedaan, een beetje gewinkeld met Niina en films kijken.

Toen was het alweer de eerste vrijdag van de maand juli. Als je mijn blog vanaf het begin af aan hebt gelezen dan weet je dat dat steinebach betekend! Maar dat was in de avond, overdag ben ik met Ellis weer naar Bregenz geweest om te zwemmen en zonnen in de bodensee. Het weer was prachtig dus waarom niet? In de avond gingen Rebecca, Sarah, Ellis, Niina, Astrid en ik eerst naar het citycenter om België te supporten weer, helaas hadden de rooie duivels verloren dus met een kleine domper gingen we naar Steinebach. Natuurlijk was het weer leuk, het maandelijkse feest daar vind ik altijd zo leuk, ze draaien echt goeie muziek. Daar kwamen we ook een lokale vriend van me tegen en dat was ook erg gezellig. Met hem gingen Sarah en Ik dan ook door naar Vakanz. Het was een erg gezellige avond maar helaas liep ook deze avond weer af. Toen Sarah en ik af waren gezet kwamen we ineens een wilde dronken Arnaud tegen bij de ingang van het Kolpinghaus. Hij sliep tegen een paal aan die hij ergens uit de grond van had meegenomen. Het was een grappig gezicht. Maar natuurlijk als de geweldige persoon die ik ben verzorgden we hem en belde zijn kamer genootjes op om hem op te halen. Goeie daad van de dag weer gedaan! Die avond heb ik ook afscheid moeten nemen van Sarah en Astrid helaas.

Zaterdag de 2e was erg droevig, want ik moest afscheid nemen van Niina. Mijn kamergenootje. We zette haar af bij Messe park en Ellis en Pieter waren ook mee. Om het allemaal nog erger te maken regende het pijpenstelen en reed er een auto hard voorbij die Pieter en mij helemaal nat gooide...Lovely >.> Gelukkig komt Niina in Augustus nog naar Nederland! Dus dat is al een goede troost.
In de avond gingen Adam, Steve, Ellis, Arnaud en ik weer uit. We gingen naar Mr johns eerst en daar kwamen we Khadar en Fabian tegen. Het was erg gezellig weer. Op het einde was ik helaas erg verdrietig. Het besef dat dit de laatste keer uitgaan was met erasmus mensen in Vakanz is een droevig besef.

Zondag was overdag ook weer rustig, gewoon inpakken voor Kreta en series kijken, maar in de avond ben ik nog even naar de Mac gegaan met Pieter. Pieter zou de 4e vertrekken, dus nog even afspreken voor hij naar het Belgenland zou vertrekken was vereist! Na de Mac zijn we nog even ergens gaan zitten en ook naar cafe Frei geweest om een laatste cocktail te drinken. Het was erg gezellig en een leuk afscheid.

Afscheid nemen van zo veel mensen met wie ik close was in zo'n korte tijd valt me zwaar, maar gelukkig wonen beste veel mensen dicht bij en ik maak het mijn missie om ze nog wel meer dan eens te zien :)

4 juli vertrok ik met Ellis naar Kreta, Griekenland. We konden best makkelijk onze weg vinden en de bussen waren er behoorlijk goedkoop. Dus tussen 5 en 6 waren we in ons hotel.

Het was echt een geweldig mooi hotel voor 2/3 sterren in Kreta. De appartementen zagen er mooi uit en er was zelfs een goed onderhouden zwembad, met de optie om te ontbijten voor 2,50 per keer. Niet slecht naar mijn mening.
We gingen meteen kijken bij het strand dat dichtbij ons was, dit was een rustig strand met veel privacy. Erg cool!

Dag 2 Kreta - 5 juli
Op deze dag gingen we naar Balos Beach. En laat me je zeggen om daar te komen is al een avontuur op zich. Je zou de bus moeten nemen naar de haven en dan met de boot daar naar toe gaan. Maar toen Ellis en ik erachter kwamen dat dat 28 euro was schrokken we wel een beetje. We dachten van...we lopen het wel gewoon! Komt wel goed! Nou..dat deden we dus. Op zich ging het lopen wel goed tot we ineens gevolgd werden door een auto. Hij stopte iedere keer voor ons en seinde de hele tijd, Wij liepen maar snel door. Toen haalde de auto ons weer in en seinde weer. Sorry maar ik ga niet graag een auto instappen van een vreemde halfnaakte man in zijn auto. Dus op dit punt werden we een beetje bang..,Zouden we nou ontvoerd worden op onze eerste dag in Kreta?

Dat zou een beetje een domper zijn... Ellis zei maar dat ik snel zijn nummerplaat moest opslaan in onze telefoon, dus nu heb ik een nummerplaat nummer in mijn telefoon van een willekeurige auto.

Uiteindelijk was er een splitsing in de weg en we namen maar de weg die het minst toegankelijk was voor een auto. En Inderdaad we waren de enge naakte meneer kwijt.

Toen kwamen we in gesprek. Ik vroeg Ellis, "Als een meisje ons een lift zou aanbieden...zou je dat dan doen?" Haar antwoord: "Nee ik denk het niet hoor."

(10 minuten later kwamen we een Italiaans stel tegen waar het meisje ons aan lift aanbood naar Balos beach, en Ellis was meteen van; OKE!(ik ook hoor daar niet van))

Haha, nee maar in alle ernst dit was een jong koppel die er heel betrouwbaar uitzagen, en we hadden gelijk. Ze hebben ons naar Balos beach gereden en ons ook weer terug afgezet. Echt heel erg aardig. Maar goed ook want met de auto was het alsnog anderhalf uur of zo, dus lopen had nog heel erg lang geduurd.

Balos Beach zelf was echt prachtig, het water was zo helder...het was echt natuurschoon. Adembenemend!

Dag 3 Kreta - 6 juli
Het was een ontzettend warme dag en we besloten nog maar iets langer in het zwembad te blijven en wachten met onze plannen tot ht ietsje afgekoeld was, daarna gingen we naar Chania city center. Het was hier echt super toeristisch, VET LEUK. Ik kreeg zo erg een vakantie gevoel. Super leuk! Een erg leuk stadje en ik heb me prima vermaakt daar! Ik heb daar een lekkere burger gehad en een prachtige nieuwe jurk gekocht~! >;3 #shopaholic

Dag 4 Kreta - 7 juli
We waren redelijk verbrand door de voorgaande dagen dus Ellis en ik besloten het maar wat rustiger aan te doen. We bleven gewoon in de buurt van ons hotel. Zwemmen in onze zee die 5 minuten van ons af was en ons zwembad. Heerlijk zo'n luie vakantie

Dag 5 Kreta - 8 juli
Vrijdag gingen we naar Platanias, een ander toeristisch stadje langs de kustlijn van Kreta. Hier hebben we best wel veel gekocht volgens mij, maarja het is vakantie! Moet kunnen. Toen we terugkwamen hebben we weer gezwommen in ons zwembad en natuurlijk weer genoten van de heerlijke dag. In de avond hebben we lekker een biertje gedronken langs het strand dicht bij ons hotel. Perfect.

Dag 6 Kreta - 9 juli
Zaterdag zijn we naar Falasarna Beach geweest, dit is ook weer zo'n prachtig helder strand. is allemaal zo licht blauw en zo helder. Nederlandse stranden zijn gewoon zielig vergeleken dit. Wat een prachtig gezicht was dat zeg. Ellis had ook nog een duikbrilletje gekocht dus we konden zelfs nog even onder water kijken, leuke visjes gespot :D.
In de avond zijn we weer naar Platanias gegaan voor een lekkere cocktail. We waren in een geweldig gezellige bar met live muziek en super lekkere cocktails! Nomnom.

Dag 7 Kreta - 10 juli
De laatste dag gingen we naar Elafonisi beach, dit strand staat aangeschreven als het mooiste strand van kreta, en ik snap waarom. Het is een strand met roze zand! Dat heb ik nog nooit meegemaakt, heel apart en erg prachtig.

Deze hele trip hebben we 4 stranden gezien en het was het echt waard. Super mooi! Het contrast ook van het droge landschap vergeleken die helderblauwe zee is een mooi gezicht.

Helaas was dit alweer het einde van onze vakantie. Maandag moesten we weer naar huis. Helaas was de manager van ons hotel zo aardig om zijn kelder gratis aan te bieden mochten we onze vlucht missen! hahah zo fijn :').

Toen we naar een lange reis weer terug waren was ik echt dood. Ik heb gewoon op mijn kamer gezeten en series gekeken tot de maandag voorbij was. :P

Dinsdag de 12e heb ik niet veel bijzonders gedaan, voornamelijk inpakken en series kijken. Het is zo moeilijk inpakken voor deze dingen. Helemaal omdat ik mijn garderobe hier heb verdriedubbeld of zo.
En de woensdag was ook bijna hetzelfde, behalve dat we nog een afscheidsdiner hadden in Sebastianstrasse, Maddy, Wim(bo), Arnaud, Ellis en ik hadden een gezellig etentje voor het laatst in Sebastianstrasse. Daar heb ik ook nog afscheid kunnen nemen van Brenda, Josué en Alison. Daar was ik wel blij mee. Toen we weer naar beneden liepen kwam Arnaud ons nog even achterna, die vond het ook wel moeilijk om afscheid te nemen, maar ook hij komt op bezoek in Nederland ergens na de zomervakantie. Dus Chaos gegarandeerd! :D

Nu is het donderdag, de laatste dingen inpakken en weggooien en dan is het klaar... Vanavond nog even op stap met Khadar en Fabian om ook van hun afscheid te nemen en dan morgen weer de trein naar Nederland pakken.

Ik kan met gemak zeggen dat dit een van de beste ervaringen in mijn leven was, en ik kan niet geloven hoe snel de tijd is gegaan. Ik heb geprobeerd iedere keer er stil bij te staan, maar alsnog...Nu ik mijn kamer zo leeg zie voelt het alsof ik vorige week uit heb gepakt en nu moet ik alweer weg. Het scheelt wel dat ik op het laatst weg ga, zo is het iets makkelijker te accepteren dat het voorbij is. Maar Ik ga veel mensen zeker nog zien! Ik heb nu echt vrienden van overal in de wereld; van België, naar Australië, naar Taiwan, USA, Mexico, Costa Rica, Finland, Oostenrijk zelf, Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk, Tsjechië, Slovakije en ga zo maar door. Ik hoop dat we elkaar weer zien :D

Rather sooner than later :)

Ik ga dit zo ontzettend missen maar ik had dit voor geen goud in de wereld willen missen.

Einde. Dornbirn.

Best. Experience. Ever.


De URL hieronder in een compilatie video van mijn tijd in Oostenrijk :D

https://www.youtube.com/watch?v=wAN-SlKDshQ


  • 14 Juli 2016 - 19:14

    Tante:

    lieve Babs, helaas komt aan alle leuke dingen ook een eind.
    de herinneringen neemt niemand je meer af en al die vriendschappen daarvan zal in de loop van de tijd blijken wat het waard was. Soms lift je een tijdje met iemand mee en leer je er wat van en soms blijven ze wat langer hangen. het is een relatie die twee kanten heeft en waar he aan miet werken.
    je mobiel gaat overuren maken dat is zeker en thuis mieten ze masr een aantal bedden op een jamer zetten want als ik het zo lees dan komen er veeeeel logees.
    koffer klaar, kamer leeg, het kind komt naar huis.
    nog een buitenlands nachtje in een afgetakelde omgeving, maar een mooie droom , omdat je iets moois hebt beleefd en dus tevreden naar hus komt.
    slaap goed, goede reis morgen en tot zaterdag.
    knuffel

  • 14 Juli 2016 - 23:10

    Nenno:

    Uitstellen wat een lap eerst even foto's dan maar verhaal voor later

    Truste
    Kus en tot zaterdag!

  • 16 Juli 2016 - 09:11

    Beau:

    Ha die Flaps,

    Jeeeeeeej!!!je bent weer lekker thuis!! Een zak vol verhalen, vriendschappen en avonturen rijker!!!

    Je hebt mooie dingen gedaan en beleefd, niemand die je dat ooit nog kan afnemen, maar aan alle mooie dingen komt een einde. Maar herinneringen blijven! En je hebt prachtigs foto's!

    Lieve Flaps, tot straks! Even flink knuffelen :-)

    Veel liefs van ons!

  • 20 Juli 2016 - 17:36

    Pa En Ma Hessing:

    Ha die Babsie.
    Hadden we toch bijna je laatste verhaal gemist :-(.
    Het lijkt langer dan 't is want er zit 'n heel stuk dubbel in :-) Je hebt het goed bijgehouden, voor jezelf, maar ons ook op deze manier ( en facebook :-) ) goed op de hoogte gehouden van je belevenissen. Wat een ervaring en wát een plezier. Dat had Dublin je niet kunnen bieden! én het blijft je je hele leven bij. Kijk maar naar Beau en Nenno ( ook al zijn ze nog geen 80....). Het zou erg leuk zijn als je er een paar échte vrienden aan overhoudt in je verdere leven. De tijd zal het leren....
    Hoe dan ook: je bent inmiddels thuis, een beetje verloren en zit tussen de "oude"en nieuwe vrienden in. Maar het komt wel goed kleine, je hebt even tijd nodig om e.e.a. goed te absorberen. Gelukkig heb je daar nog een paar weken de tijd voor. Lekker herinneringen ophalen met mensen uit Dornbirn en een beetje lummelen en chillen.
    Na de vakantie wacht alweer een nieuw avontuur: je eindstage ! Héél anders, dat weten we best, maar toch ook weer nieuw en spannend! Het einde van je studie is nu écht in zicht.
    Geniet nog maar even na van deze ervaring; het is je gegund.
    dikke kus van ons

  • 04 Januari 2017 - 16:46

    Nenno:

    Wat een leuke verhalen. Je hebt er wat briljants van gemaakt flabsie.
    Hopelijk blijven de verhalen je bij i een mooi boek.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Living in Austria

Mijn Minor in Oostenrijk!

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2016

The end

25 Juni 2016

It's all coming to an end

14 Juni 2016

Events & More

21 Mei 2016

The chilling continues

06 Mei 2016

I had visitors :D
Babs

Hallo! Ik was een student aan de HAN in Arnhem. Ik had ervoor gekozen om in het buitenland te studeren voor mijn minor. Meer specifiek; Dornbirn, Oostenrijk. Van 17 februari 2016 tot en met 15 juli 2016 woonde ik in Oostenrijk. Deze pagina is voor iedereen die enig zins geïnteresseerd is in mijn avonturen in Dornbirn! Veel leesplezier!

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 1691
Totaal aantal bezoekers 5850

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Living in Austria

Landen bezocht: