It's all coming to an end - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu It's all coming to an end - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

It's all coming to an end

Blijf op de hoogte en volg Babs

25 Juni 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Hoe snel de tijd vliegt... Het is alweer het einde van de laatste volle maand dat ik hier ben, en het einde van erasmus zoals ik het ken. Maar ik zal eerst weer even updaten.

15 juni was het de 21e verjaardag van Naomi, Ik had eerst wat schooldingen te doen voor ik mee kon doen met de viering maar ik gaf haar wel 2 hele mooie ballonnen die ze mee kon nemen naar school. Na school kon ik Naomi helpen met de voorbereidingen, want ja er zou natuurlijk wel een feestje zijn! In Amerika is 21 worden een big deal, dus feesten!
En een gezellig feestje was het zeker, er waren zelfs lokale studenten. er was in het algemeen gewoon een hele gezellige prettig sfeer.
Na het feestje hadden Ellis, Khadar, Hendrik en ik een kleine afterparty in de keuken waar we gewoon gezellig en rustig aan het praten waren, tenminste we dachten dat we rustig waren, tot een boze meneer in zijn pyjama verscheen om te zeggen dat we stiller moesten zijn. Achja shit happens.

De volgende dag was vreselijk, absoluut bruut. Ik was een beetje moe nog van het feestje maar ik zat op school vanaf 10:00 tot 01:00 uur! 13 uur op school! Laatste dingen doen voor ons project.

Vrijdag de 17e, ik begon de dag met wat huiswerk maken in de keuken. Ellis, Sarah en Niina hielden me gezelschap want ook zij moesten huiswerk maken. Daarna eventjes langs de lidl en toen klaarmaken voor een huisfeest!
Wim was jarig die week en besloot om een laatste grote knalfuif te geven(in Sebastianstrasse) nu iedereen er nog was. Speakers van de school gehuurd, discolamp neergezet en de normale lampen uit.
Wat een geweldig feest was dat! Bijna iedereen was er, we konden beerpong spelen, muziek was uitstekend en we hebben de nacht weggedanst. Ook al is er in totaliteit misschien wel een hele liter bier over me heen gegooid... (Arnaud + Pieter!) en moest ik kleren lenen van een vriendin, en moest ik mijn haar gaan wassen in een douche daar... dat maakte de ervaring niet minder leuk, in tegendeel zelfs. Crazy stuff needs to happen when you are on erasmus! :D Om een of andere reden was ik poepie goed in beerpong, dat had ik niet verwacht, want de laatste keer dat ik het speelde was ik zo slecht. Ik leer het wel! Killerteam!

De volgende dag kreeg ik filmpjes te zien van de aftermath van dat feest. Wat een bende, zo weet je dat het een goed feest was :P Toen was er ineens nog een appje; jongens het was zo leuk, vanavond weer!
Omdat het de laatste week was waar iedereen er nog bij was raapten we onzelf bij elkaar en gingen we tegen de avond weer naar sebastianstrasse. Natuurlijk kon het niet hetzelfde zijn maar we konden nog wel een leuke preparty houden daar. Wat we ook zeker deden, weer lekker gedanst en toen door naar vakanz. Weer een geslaagde avond!

Zondag was het dus even zwaar voor mij, maar ik heb lekker troostvoer gehaald. Ik ben lekker naar de McDonald's geweest met Pieter en heb lekker vet gegeten. Precies wat ik nodig had! Op de terugweg even een ijsje gehaald, en de rest van de dag heb ik voornamelijk huiswerk gemaakt en mijn portfolio website geupdate.

Wat een geweldig weekend was dat!

Maandag de 20e besloot ik te beginnen aan een compilatiefilmpje van mijn tijd hier in dornbirn. Het idee heb ik gesloten van Ellis, maar het is de perfecte manier om mijn filmpjes te gebruiken! Buiten school om was het wel een redelijk rustig dagje. Ik heb overdag mooi mijn afscheidscadeau kunnen ophalen van de school. Hartstikke leuk! We kregen een muismat met onze foto's en een poster! In de avond gewoon gezellig gekookt met Niina, Domi en Naomi. En in de avond huiswerk gemaakt met Naomi in mijn kamer.

Dinsdag was ook weer een dag lang gespendeerd aan Print huiswerk, maar in de avond ben ik gezellig naar mr johns geweest met Niina, Erika, Marek, Dagna, Nicolai, Arnaud en Niina's beste vriendin Johanna. Dit was ook weer heel gezellig. Iedereen werd zich steeds meer bewust van het naderende einde dus iedereen wil de hele tijd afspreken :D. wij hadden een lekkere shisha Ice bazooka met appel smaak.

Woensdag 22 juni. In de ochtend en middag bereidde mijn groep en ik ons voor voor de eindpresentaties die op donderdag zouden plaatsvinden, dit was redelijk op tijd afgerond gelukkig :) De rest van de dag heb ik voornamelijk rustig aan gedaan. Tijd gespendeerd met Naomi die weg zou gaan zaterdag.

Donderdag was wat drukker. In de ochtend hadden we onze laatste presentaties voor onze specialisatie. Gelukkig ging dit heel goed naar mijn idee, wij konden ons product mooi goed presenteren en het was ook heel interessant om te zien wat de andere teams hadden gemaakt. Daarna hebben de de mensen die Print als specialisatie hebben (ik dus ook) een afscheidsborrel gedaan met onze docenten op een terrasje. De zon scheen en het was een gezellige afsluiter. Tijdens mijn semester hier kon ik deze docenten soms niet uitstaan, maar nu achteraf ben ik ze zo dankbaar, ze hebben ons echt gepusht om iets geweldigs te maken.

(mocht je het willen zien, het eindresultaat van onze magazine staat op mijn portfolio website: www.babshessing.wordpress.com Onder : My work -> Print design)

Vervolgens ben ik met Ellis en Naomi naar de rivier geweest. Hier hebben wij heerlijk uren vertoefd en aan ons kleurtje gewerkt. Ietsje later kwamen Sarah en Astrid er ook bij.

Tegen 6 uur ging ik weer naar huis want ik had een laatste diner met Domi, Naomi en Niina. Domi zou vrijdag al weggaan, en Naomi zaterdag. We wilden nog één keer gezellig samen eten. Ik had lekkere gnocci pesto :D Het was raar om te beseffen dat het snel allemaal over zou zijn...Het is nog steeds niet binnen gekomen. Enfin! Na dit gezellige diner was er nog een bonfire in de avond, we waren er helaas niet lang, maar voor hoe lang het duurde was het perfect. Met zijn allen om het vuur heen en gewoon genieten. Toen we terugliepen kwamen Ellis, Niina en ik Piter tegen en besloten we nog even ergens een drankje te doen.
Nog even naar cafe frei geweest en gekletst. Daarna was het al redelijk laat en tijd voor bed!

Vrijdag was het ook een heerlijke dag! Eerst gingen Niina, Johanna (Niina's vriendin) en ik weer naar de rivier waar we Astrid meette en gewoon weer heerlijk zonnen, later kwamen Ellis en Naomi er ook weer bij en we genoten gewoon weer van het weer. Lekker in de rivier gezwommen en liggen zonnen en dat afwisselen met elkaar. In de avond waren we uitgenodigd voor pizza in Sebastianstrasse. Ze hadden hun eigen pizza gemaakt en het was zeeer appetijtelijk!
Een kleine preparty daar gehad en toen onderweg naar het 'come as you are' feestje. Dit was echt pure bagger. We moesten entree betalen maar toen we binnenwaren hadden we allemaal zo iets van....waaaat? Het was zo slecht, er was geen hond en de muziek was slecht. Een paar klasgenootjes waren daar wel, daar heb ik een heel lief afscheidskaartje gekregen van Anna een lokal student. Met een gelamineerde klaver 4. VET LIEF.

Wij besloten dus redelijk snel om met zijn alle dus maar naar vakanz te gaan. Het vervelende hier was dat Naomi op dit punt naar huis ging en dus afscheid van ons moest nemen.

Het afscheid nemen viel mij heel zwaar, ze is één van mijn nieuwe beste vrienden hier geworden maar ze woont helemaal in Amerika, wie weet wanneer ik haar weer ga zien. Het was echt niet makkelijk om doei te zeggen. Na veel huilen gingen we door naar vakanz want iedereen wilde toch nog wel feesten, en gelukkig was de sfeer snel weer opgepakt. Vakanz was echt een leuk feest! Iedereen had het zo naar zijn zin, en toen het sloot hadden sommige van ons nogsteeds energie om door te gaan. Ellis, Hendrik, Julian, Khadar en ik konden nog wel even doorgaan. En op de een of andere mysterieuze manier eindigden wij in een underground club. Dit was echt een hele leuke plek, met goede muziek. Jammer dat we dit zo laat hebben ontdekt want het was echt een coole plek. Op dit punt van de avond ben ik zelfs ook meerdere male opgetild en door de club heen gebracht, haha.
Na de Underground club gingen we terug naar kolpinghaus en gingen daar nog even door. Tot het 6 uur s'ochtends was en ik het wel welletjes vond. TABEE.

Zaterdag de 25e werd ik nogal moe wakker. Ik wilde door slapen maar ik kreeg een appje van mijn flatgenootje dat ik wakker moest worden omdat ze zich verveelde. en als het awesome kamergenootje dat ik ben; deed ik dat natuurlijk. We zijn even naar de rivier geweest voor wat frisse lucht en daarna heb ik een dutje gedaan. Nu is het avond en zit ik gezellig in de keuken met Niina, Pieter, Steve, Adam, Peggy, Ellis en Chris.

Ik ga dit soort dingen zo missen, wat een geweldige herinneringen heb ik gemaakt hier zeg. Gelukkig heb ik nog 3 weken te gaan.

Tot snel lieve lezertjes!

• 25 Juni 2016 - 21:55

Beau:

Aaaaah flapsie! Afscheid nemen is altijd moeilijk! Gelukkig is de wereld een stuk kleiner tegenwoordig dankzij whatsapp, skype en facebook, contact houden met al je nieuwe vrienden is een stuk makkelijker nu!
    Je hebt weer leuke feestjes/stapavonden gehad zo te lezen, fijn dat school tóch nog goed is afgesloten ondanks al dat gefeest :-p

Geniet van je laatste periode, tijd vliegt voorbij (wat je zelf uiteraard maar al te goed beseft)
    Wel een fijn idee je over een paar weken weer te kunnen zien :-)

Tot héél snel :-D

Dikke kus van ons

• 28 Juni 2016 - 15:29

Pa En Ma :

Ha Babsie.
    'n iets latere reactie dan anders...........maar ja je weet wel hoe dat komt ;-)
    Heb nog eerst even naar je magazine gekeken; WAUW !! Wat zit dat ontzettend mooi en ingenieus in elkaar!
    Geweldig zeg. Met hoeveel mensen hebben jullie dat gemaakt? Wat is je eindbeoordeling? 10 extra studiepunten?? Echt prachtig. Zat wel veel werk in.
    Zo.......en nu??????????? Alle werk zo'n beetje klaar en een paar mensen al naar huis! De leegloop begint denk ik al.......maar zo te lezen hebben jullie genoeg heftige afscheidsfeestjes ingepland.
    En ach... als troost heb je nog een weekje Kreta volgende week. Ik hoop wel dat er toch nog een paar mensen zijn al je weer terugkomt de 11e, anders is 't wel héél erg kaal.
    Babsie nog veel plezier met de club die laatste paar dagen en alvast fijne week in Griekenland gewenst, maar we skypen voor die tijd nog wel ff.
    Dikke kus,
    pa en ma

• 28 Juni 2016 - 15:34

Babs :

Hahaha dankje mam! Met twee andere studenten heb ik dat gemaakt. Groepje van 3, en ja het was zo veel werk! Maar ben er zo trots op :) en j gelukkig zullen er nog een paar mensen zijn als ik terugkom van kreta :)

Dankje vlootje + Pa + Ma <3
    Tot snel

• 29 Juni 2016 - 00:21

Hi flapsie,

Werkelijk briljant.
    Er gebeurt gewoon veel deze tijd zal je veel bijblijven.

Mooie zin: Crazy stuff needs to happen when you are on erasmus! :D
    Is dat een Babs original?

Hahah iig de voice of reason zo te lezen.

Erg trots op het mooie resultaat flapsie

En mooi dat je ook even 13 u school mee pikt.

Veel plezier met de voorpret. Van de vakantie.

Afscheid is simpel zolang t niet voor altijd is!

Succes kus

• 29 Juni 2016 - 00:23

Nenno:

Ps hoe is het met het zakmes?

• 05 Juli 2016 - 10:57

Kreta baby...,

zal wel even duren voor weer een verhaal :D

Have fun as usual...

• 07 Juli 2016 - 18:19

Tante:

lieve babs, wat een enerverende tijd, school afsluiten, afscheid nemen van vrienden die goed voelen, en natuurlijk mag je dan huilen, ondat je niet weet wanneer je elkaar weer lijfelijk ziet en dat lijkt nu nog zo vreemd. super dat het een fijne tijd was toch?
    mooi project Babs, daaraan kun je zien dat het toch niet alleen masr feesten was en dat je
    je doel niet uit het oog bent verloren. ben benieuwd hie ze dit waarderen.
    nu in griekenland, dat is ook niet vervelend hoor? deze ervaringen neemt nuemand je meer af, dat maakt dat je nu ook anders tegen de dingen aankijkt, kan ook , volwassen worden, heten. mooie tijd in kreta en dan nog een paar dagen Dornbirn, en naar huis , naar alles en iedereen die je hier 5 maand geleden achterliet en naar het grote feest van je vader om zijn leven te vieren, ik zue je daar in ieder geval. liefs en nog fijne dagen. knuffel