The chilling continues - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu The chilling continues - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

The chilling continues

Door: Babs Hessing

Blijf op de hoogte en volg Babs

21 Mei 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Hallo mensen van het goede leven,

Het is weer tijd voor een blog update dacht ik zo! Dus het laatste wat ik liet weten was dat ik mijn blog in de zon aan het typen was, nou..nu dus niet. Nu zit ik afgepeigerd en moe op mijn kamer. Maar het verhaal dat mij tot dit uitgeputte punt heeft gebracht is, vind ik, superleuk.

Na het typen van mijn vorige blog (6 mei) ben ik naar de Lidl geweest voor wat wekelijkse boodschappen. Vervolgens ben ik met Naomi, Domi en Niina gaan koken voor de dinerparty in de Sebastianstrasse. We maakte een of andere groente rijst prut, was lekker! maar zou bij god de naam niet meer weten. Dus rijstprut it is. Nog best wat andere mensen hadden ook lekkere gerechten gemaakt dus dat was lekker smikkelen. Tussendoor was ook gewoon de preparty gaande en voorbereidingen treffen voor Steinebach! Het een keer per maand spektakel.

Het was zoals de vorige keer ook gewoon weer echt meesterlijk. De loods ziet er goed uit en ze draaien goeie muziek. In juni kan ik er helaas niet bij zijn maar in juli kan ik er gelukkig nog 1 keer heen :)

De volgende dag moesten we voor Duits huiswerk een vlomarkt bezoeken, we gingen op een heerlijk zonnige dag naar Lindau om op zoek te gaan naar deze markt. Uiteindelijk hadden we heb gevonden, wel 5 hele kraampjes. Spanning en sensatie. Maakt ook niet uit verder. We hebben ons huiswerk gedaan en Sarah, Alessia en ik besloten naar Bregenz te gaan om onze dag door te brengen in de zon. Bregenz ligt aan de bodensee, en wij zagen dat ze waterfietsen verhuurde. Op de prachtige zonnige dag dat het was, wilde wij wel graag het water op.

Wat was dat lekker zeg, heerlijk de zon op je gezicht omringd door water en prachtige bergen. Nadat we de bootjes terug moesten brengen hebben we een ijsje gehaald, natuurlijk wel een bolletje citroen ijs <3.
En tot de zon onder ging zijn we in de zon gaan zitten. Bregenz is een prachtige stad om te zijn wanneer de zon schijnt. Net een ver oord.

Zondag ben ik met Naomi op Karren weer gehiked, gewoon omdat het kan, verder had ik ook de details voor Londen vastgezet die dag.

Maandag 9 mei was de start van mijn eerste elective course. Dit zijn courses die max 1 week duren en je een intensief programma volgt. Ik heb er 2 in totaal. Deze elective course ging over new ways in design thinking, als we naar de docenten mogen luisteren zijn dit methodes voor projecten waar je wel 6 cijfers voor mag vragen. Niet slecht.
Voor deze course moest ik wat interviews afnemen en dat heb ik dan ook gedaan. En in de avond gewoon even kletsen met Naomi, Niina en Domi.

Dinsdag; elective course dag 2. Dit was een dag erg gefocust of school, ik heb namelijk ook veel voor Print gedaan die dag. En ik ben begonnen en een van de grootste kluizenaars acties van mijn leven; Game of Thrones opnieuw kijken. Ik snapte niks meer van seizoen 5 (ja ik liep achter) dus besloot ik maar vanaf het begin te beginnen, wist ik veel dat dit het begin was van mijn opsluiting.

Woensdag 11 mei was een vreselijk lange schooldag. had eerst van 9 tot 4 mijn elective course afsluiting, om vervolgens daarna tot 10 uur aan print huiswerk te werken nog met Sabine en Sandra. Ik werd volgens mij letterlijk mentaal instabiel. Daarna ben ik maar even naar Mr Johns gegaan met Pieter, Naomi en Niina. Even mijn gedachte van school af zetten.

12 Mei had ik mijn tijdelijke voortgang presentatie voor print. Gelukkig ging dit echt heel goed, de docenten waren erg blij met ons werk en we hebben een goed tussentijds resultaat gekregen. Eerste 25% is dus in the pocket :D. Hierna heb ik de rest van de dag GoT gekeken....

Vrijdag de 13e, had ik in de ochtend eerst een excursie naar ORF studio (het oostenrijkse Nederland 1). Daarna ben ik gezellig even met Josue, Brenda, Sandra, Ellis en Kamilla naar cafe 21 gegaan voor een kopje koffie. GoT daarna, en in de avond gezellig uit! Eerst een kleine preparty bij sebastianstrasse met drankspelletjes. Dat was zo gezellig en er hing zo'n ontzettend leuke sfeer, die ook door ging in de club. De drankjes vloeide en de slechte dance moves waren overal te bekennen.

Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik eventueel een pittige dosis alcohol tot mij had opgenomen die avond, want voor het allereerst, werd ik de volgende dag wakker met mijn uitgaanskleren nog aan.
De lampen waren aan de deuren waren open en ik had gewoon mijn party outfit nog aan, en tot mijn verbazing had mijn kamergenootje PRECIES hetzelfde gedaan. Mijn god wat hebben we er om gelachen. Een keer moet zo iets stoms kunnen :P.

Zaterdag ben ik verder gegaan met mijn GoT marathon, ook ben ik weer uit geweest naar vakanz maar dat is vast geen schok. Was weer een geslaagde avond.

Zondag en maandag heb ik alleen maar besteed aan GoT, gewoon van de ochtend tot in de avond gekeken. Echt zo slecht, maar het was zooooo verslavend.

Dinsdag 17 mei heb ik na school twee hele lieve kaartjes ontvangen van mijn oma's. Ik moet zeggen dat post hier krijgen toch echt wel heel leuk is, het betekend toch net iets meer. Dus ik heb mijn oma's teruggeschreven en heb daarna mijn laatste 3 episodes van GoT gekeken. En toen was ik eindelijk bij! Heb 1 week gedaan over 5 seizoenen en 4 afleveringen. Of ik hier nu trots op moet zijn is een ander verhaal.

18 mei had ik gewoon weer school en vervolgens duits. In de avond even naar Mr johns geweest met Niina, Naomi en Beno. Zo lekker he die shisha soms met ice bazooka. lekker koud.

Donderdag had ik weer eerst gewoon print coaching, verder heb ik deze dag heel rustig gespendeerd. Heb voornamelijk gegamed en series gekeken, of met mensen praten op teamspeak.

Nu komen we aan op gister!
20 mei. 12 uur begonnen met hiken, met een hele grote groep. Naomi, Eef, Myron, Wim, Manel, Mario, Josha, Ellis en ik. Zijn we bij Rappenlochslucht naar boven gegaan om naar Karren te komen, vet grote omweg en behoorlijk intens. Onderweg kwamen we zelfs een soort van boswachter tegen, een man die in een hut daar gewoon echt woont. We kwamen in gesprek met deze meneer, en die vertelde ons dat hij hier zijn hele leven al woonde. Het was zo grappig, hij gaf ons allemaal een shotje schnaps en we mochten van eigengemaakte appelsap proeven. Dit was een hele aangename en grappige onderbreking van onze hike :) Maar toch moesten we onze weg ook weer vervolgen.

Toen we eindelijk bij karren aankwamen besloten we even te pauzeren. Hier hebben we iets van anderhalf uur gezeten met onze snufferd in de zon.
De rest wilde eigenlijk wel weer naar beneden omdat het al half 4 was. Alleen was er bij Ellis en mij nog een knagend gevoel dat we nog niet klaar waren, en wij besloten als enige door te gaan naar de grote broer van Karren = Staufenspitze!

Dat was een hele zware klim, Het was zo stijl dat we ons aan takken en stenen omhoog moesten trekken, en de rotsen werden aan beide kanten smaller en smaller. Als we zouden vallen zou er niet veel van ons overblijven. Toen we eindelijk boven aankwamen was het zo bevredigend! Het was zo'n zware tocht en we kwamen best laat aan rond half 7 of zo. We hadden dus ook nog de tijd tegen ons. We bleven een half uur boven en toen begonnen we weer aan onze klim naar beneden. Dit was nog erger dan de klim naar boven! De grond was glibberig en heel onstabiel. Ik kroop bijna over de grond want lopen kon niet.
Nadat we allebei bijna 6 keer uitgegleden zijn kwamen we eindelijk aan op wat vaste ondergrond en konden we gewoon verder naar beneden lopen. 9 uur waren we beneden.

Eenmaal thuis besefte ik eigenlijk hoe trots ik op ons was, om vanaf de grond 2 bergen op te hiken en ook weer naar beneden te gaan zonder gebruik te maken van een kabelbaan.

En vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg, maar ik had zowaar de energie nog om uit te gaan. Wat ik dus deed, samen met een grote groep. Dit was nog echt heel leuk eigenlijk, we zijn even naar een andere bar gegaan dan Vakanz, want dat komt ook de strot uit soms. Anzieh bar! Different music, different crowd. Gezellig :)

Vandaag, moest ik er om half 9 uit. Zoals je waarschijnlijk kunt begrijpen, was ik dus erg moe toen ik opstond, maar ja dat is mijn eigen schuld geweest. Dus dealde ik met mijn vermoeidheid als een vrouw en ging gewoon door!
Ik moest zo vroeg op omdat ik een interview moest doen voor mijn magazine in Print. Sandra en ik gingen naar Bregenz station om daar opgehaald te worden door Sabine. Vanuit hier reden we naar Duitsland om onze kunstenaar te ontmoeten en ons print spul te doen. Toen we eenmaal klaar waren besloten we lekker wat te eten in Bregenz centrum, spaghetti. Nom.
Toen was het al tegen half 3, Sabine en Sandra gingen hun eigen weg en ik moest welgeteld 5 minuten wachten voor de mensen aankwamen met wie ik in de namiddag had afgesproken.

Wim, Eef, Myron, Josha, Mario, Naomi, Cassie, Dagna, Manel en ik wilde op deze prachtig warme dag op een bootje zitten. Dus hebben we weer waterfietsen gehuurd, dit keer voor 2 uur (i.p.v. half uur dat ik de vorige keer deed). We hadden muziek en zomerkleren, dus lekker aan ons kleurtje werken! Ik ben nu een klein beetje verbrand... maar ja, ik ben in ieder geval niet meer bleek :D (mam*hint*).

VERVOLGENS zijn we naar een beachbar gegaan, dit is een plek waar ze een strand nabootsen, met zand onder de voeten en alles! (ook hele goede cocktails) Ik bleef maar gewoon bij water dit keer.
Tegen de avond kregen we toch wel erg veel honger en zijn we op zoek gegaan naar een lekker restaurantje, hier heb ik een pizza gehad :) was een Italiaanse dag qua eten blijkbaar.

Nog wat momenten later was het weer tijd om te gaan en gingen we maar naar huis. Nu zijn we aangekomen waar ik nu ben, moe en bekaf.

Niet altijd de meest verantwoordelijke keuzes gemaakt afgelopen twee weken, maar dat hoeft ook niet altijd.

Tot de volgende update! <3

  • 22 Mei 2016 - 11:31

    Beau:

    Ha Flapsie,

    Mooi verhaal weer! En wat fijn dat je EINDELIJK bij bent met GOT, kunnen we mooi samen via app of skype discussiëren ;-)

    Weer een hoop leuke dingen gedaan en beleefd, echt helemaal super! Ben zó blij dat je optimaal geniet van je tijd daar, het gaat allemaal al zó verschrikkelijk snel voorbij!

    Hier gaat alles goed, sta op ploffen maar tot op heden nog geen baby haha, ik hou je op de hoogte uiteraard <3

    Blijf lekker genieten lil sis, blijf verhalen schrijven en blijf véél foto's maken! Zo genieten wij een beetje mee :-)

    Dikke kus en veel liefs van ons

  • 22 Mei 2016 - 11:59

    Pa En Ma Hessing:

    Ha Babsie.
    Wat een verhalen en avonturen weer! Gelukkig komt school er nu ook eens in voor ! :-) Blij dat dat ook allemaal 'n beetje lukt. En inderdaad.we hebben gezien dat je lekker begint bij te kleuren ! Ziet er stuk beter uit dan zo'n witte snuut.
    Wij staan op 't punt om naar het feest van Huub te gaan ( is stilletjes getrouwd) en gaan overal heen met mobiel paraat voor het geval Beautje begint te kramen. Hopenlijk houdt ze 't vandaag ook nog ff bij zich :-) Voor het overige weinig nieuws, behalve dan dat we dinsdag een eerste bezichtiging van ons huis hebben; dus nog ff snel boel aan kant maken. Straks heb je niet eens meer een eigen kamer als je thuiskomt HAHA.....nou ja, zal zo'n vaart niet lopen, maar is wel spannend allemaal.
    Babsie veel plezier, hou je studiepunten in de gaten :-) en doe niet te gevaarlijk met die hike-tochten!. Niet te overmoedig worden hoor!
    Doei doei,
    dikke kus pa en ma xx

  • 28 Juni 2016 - 15:42

    Nenno:

    Nou dit is niet the chilling continues...misschien bepaalde delen.
    maar vette onderneming zeg....
    en leuk van de post!

    hahah

    keep going strong!

    kus

  • 28 Juni 2016 - 23:49

    Nenno:

    Vakanz en mr. Johns klinken wel goed trouwens wat is die ice bazooka?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Living in Austria

Mijn Minor in Oostenrijk!

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2016

The end

25 Juni 2016

It's all coming to an end

14 Juni 2016

Events & More

21 Mei 2016

The chilling continues

06 Mei 2016

I had visitors :D
Babs

Hallo! Ik was een student aan de HAN in Arnhem. Ik had ervoor gekozen om in het buitenland te studeren voor mijn minor. Meer specifiek; Dornbirn, Oostenrijk. Van 17 februari 2016 tot en met 15 juli 2016 woonde ik in Oostenrijk. Deze pagina is voor iedereen die enig zins geïnteresseerd is in mijn avonturen in Dornbirn! Veel leesplezier!

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 5847

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Living in Austria

Landen bezocht: