Tuning in again :D - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu Tuning in again :D - Reisverslag uit Dornbirn, Oostenrijk van Babs - WaarBenJij.nu

Tuning in again :D

Door: Babs Hessing

Blijf op de hoogte en volg Babs

12 April 2016 | Oostenrijk, Dornbirn

Hallo daar~

Ja dat is alweer even geleden, ik weet het. Ik zal er dan ook maar meteen inspringen. Het 'come as you are' feest op de 24e was erg leuk! Een feest geregeld vanuit de school met 90's als thema. Hier en daar de nodige turbulentie nadat het afgelopen was, tussen wat 'met testosteron gevulde' mensen, maar buiten dat was het een zeer geslaagde avond! Memory lane met de 90's muziek ~

De volgende paar dagen waren wat rustiger, Ik was iets te moe om uit te gaan op de vrijdagavond. En de zaterdag avond ben ik even naar vakanz geweest, maar dit was ook niet zeer lang want ik was moe van het hardlopen...

De zondag van de 27e was dan ook vooral rustig. In de avond lekker Disney memories met Naomi opgerakeld en leuk Belle en het Beest gekeken. Want ja ik ben nog altijd een sucker voor Disney films :)
Lekker rustig op bed gekeken en gewoon even weer 12 zijn, ook al ben ik mentaal al 12. Maar dat maakt verder ook niet uit.

De week hier opvolgend was niet zo heel erg druk, vandaar dat deze update zo lang duurde. Maandag en Dinsdag was voornamelijk gewoon chillen, buiten zitten met vrienden of in de avond gewoon in de keuken zitten. Woensdag de 30e was wel leuk, Het was de verjaardag van Sarah en we gingen lekker gezellig in de common room wat drinken. Die avond besloten ik en mijn flat genootje Niina een kleine slumberparty te houden en ik sliep bij haar op de kamer. Dat was erg gezellig!

Donderdag was gewoon een schooldag zoals ik die o zo veel heb en in de avond gingen Niina, Pieter, Naomi en ik naar mr johns. Niina zat in een klein dipje dus wilden we haar opvrolijken. Het was erg gezellig en weer lekker aan de shisha lopen lurken, zoals we zo vaak doen. Zo gezond :').

Vrijdag 1 april zijn we uit gegaan. Het was de avond van Steinebach; het grootste feest van Dornbirn. Helaas gingen er zo weinig mensen mee uit dat we maar besloten in de stad te blijven in het stadscentrum. Maar goh wat was de stad leeg zeg. Iedereen was natuurlijk bij steinebach, maar ja wij maken ons eigen feestje wel, meer ruimte om te dansen. Alles positief bekijken toch ;).

De 2e zou erg leuk worden want Naomi en ik organiseerde iets wat nog niet gedaan is, een bonfire! (vreugdevuur). Er is een mooie vuurpit een paar kilometer verder naast de rivier. We zochten in het bos wat hout en staken dat lekker aan. Toen meer mensen volgden kwam er nog meer hout. Wim, Wim en Josja hadden een oude kerstboom meegenomen en paletten die mooi brandde. Wij hoefden dus niet meer op zoek naar hout, vervolgens kwam Pieter nog met wat meer hout en de rest van de avond was er vuur. Het was een gezellige avond met een andere sfeer dan normaal. Iedereen praat wat meer op dat soort avonden, wat ik altijd heel leuk vind. Ik ken zoveel mensen nog lang niet zo goed als ik zou willen. Maar met dit soort avonden komt dat iedere keer een stapje dichterbij.

De zondag erop volgend heb ik lekker hardgelopen en een leuke wandeling langs de rivier gemaakt samen met Ellis. Lekker op de stenen zitten die in de rivier liggen. Dat werkt zo kalmerend. Ik hou van deze rivier.

Vervolgens in de avond weer eventjes naar mr johns geweest. Geen shisha deze keer! Zouden ze een keer gezond zijn enzo? Nee...ze maakte ze shisha's schoon en we konden er geen bestellen.... Struggles.

Toen was het alweer de maandag.

Ik heb toen gehiked met Ellis, Domi en Naomi naar Rappenlochslucht. Het was wat meer tussen de bossen en het water dan de bergen. Het was een mooi tripje! Ik vindt hiken hier zo leuk he, in Nederland is hiken niet zo indrukwekkend dus ik haal er graag uit wat er in zit. Helaas moest ik wel op tijd terug zijn want er was een workshop op school. Hier moesten we wat input geven over de verbetering van de school. En ja ik ben natuurlijk een echte schoolliefhebber dus ik deed mooi mee. (gratis drankjes). Nee het is wel leuk om enigzins behulpzaam te zijn :).

Dinsdag ben ik wezen skiën in Sonnenkopf, goh wat was dat leuk! Lekker rustig wezen opwarmen met Sarah op de lagere pistes, en daarna kon ik mee met de pro's Beno en Pieter. Dit keer ging het zo veel beter dan de vorige keer. Ik was zo blij, want ik dacht even dat ik het verleerd had. Maar neen ik ging best lekker :). Nu kijken of ik eventueel nog meer kan skiën, maar dat is nog maar afwachten.

En s'avonds weer een keertje naar Mr Johns. Want daar waren we al zo lang niet geweest.

De rest van de week was weer tamelijk rustig, vooral school en koken en eten. Tot vrijdag! Want vrijdag 8 april gingen we naar Milaan, met Naomi, Ellis, Domi en Niina! Flixbus, 20 euro totaal heen en terug naar Milaan. Geweldig. Helaas was er geen wifi door Zwitserland heen. Maarja, mijn aanpassingsvermogen is sterk! Toen we aankwamen in de avond hadden we uitgepakt, en gingen we op jacht naar een restaurantje.

Een betere plek hadden we niet kunnen eindigen! We konden niks maken van de Italiaanse kaart. En die meneer vroeg dus maar gewoon wat we wilden. En hij maakte een soort van selectie en gaf ons wat we vroegen, terwijl dat niet eens op de kaart stond.
Ik had ravioli gevuld met spinazie en VET veel kaas. Het was me toch lekker. Ook selecteerde hij wijn voor ons, een hele fles en we kregen vet veel verschillende soorten brood. Dit was ook nog eens vet goedkoop. Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt, zo vriendelijk en lekker. Dit was de beste opening voor Milaan die we ons hadden kunnen wensen.

Dag twee begonnen we met een free walking tour door Milaan heen. We hebben wat major sightseeing gedaan en leuke dingen gezien. De galerij met alle topmerken, een kerk kapel dat luguber genoeg met schedels was versierd, de DOM op het plein, grote straten en het kasteel.

Hierna hebben we geshopt, en ja ik ben geslaagd. Ik heb nu gewoon kleding uit Milaan. Dit is een goed iets.

Zondag zijn we naar het Da Vinci museum geweest. Dit is een zeeeeeer groot museum. Het was interessant. Hierna hebben we door Milaan weer rondgelopen en een picknick gehad in het park. Het was zulk mooi weer gedurende de hele trip! Ik hou echt van Italië, zo'n leuke sfeer.

Toen was het alweer maandag. Naar huis gaan dag. We hebben onze spullen gepakt, laatste keer koffie drinken en Italiaans ijs gehad. Natuurlijk was dit weer heerlijk en gratis versnaperingen erbij.

6 uur weer onderweg terug naar Dornbirn.

Het was wel weer prettig terug te gaan. Te veel aan oestrogeen om me heen. Maar desalniettemin was het een hele mooie trip!

Dan komen we nu aan op 12 april. Ik heb me moeten focussen op school met mijn groepje. Het was dit keer heel erg prettig. We zaten eerst bij een café te brainstormen en daarna zaten we aan de rivier. Ik ben zelfs bruiner geworden! (ja mam ik ben nu even niet zo bleek.)

Hierna even naar Mr Johns geweest met Alessia, Sarah en Astrid. Erg gezellig weer :)

Nu komen we aan op vandaag.
Voor Duits moesten we naar een museum. Het vorarlberg museum. gelukkig duurde dit niet te lang. (Ik heb wel genoeg museums gezien voorlopig.) Even een drankje erna gedaan en nu zijn we op het punt aangekomen waar ik weer thuis ben in mijn kamer en dit nu typ. Straks even skypen met ouderslief en daarna koken en jenga spelen in de keuken! Dus; signing off now.

Tot de volgende keer lieve lezertjes.






  • 13 April 2016 - 20:09

    Beau:

    Ha die Flaps,

    Wat een avonturen weer! Zo leuk om allemaal te lezen!
    Lekker actief bezig ook! Heerlijk! Wou dat ik ook weer even kon skiën haha.

    Lekker blijven genieten en veel leuke dingen doen, tijd vliegt voorbij!
    Zullen we gauw even skypen?

    Heel veel liefs van ons!

  • 13 April 2016 - 20:58

    Pa En Ma:

    Ha Babsie!
    Zo fijn dat je je niet verveelt! :-)
    Leuk verhaal weer met leuke foto"s. Op één lijkt het wel of je in Parijs staat bij de Arc de Triomph! Prachtige stad zeker Milaan? Italië is sowieso prachtig. Veel cultuur en veel verschillende landschappen. Hoop wel dat je beetje bijhoudt waar welke van foto"s van zijn anders kom je er straks niet meer uit !
    dikke kus van us

  • 13 April 2016 - 20:59

    Pa En Ma:

    Goh; verhaal in 1x keer geplaatst !! :-) :-)

  • 20 April 2016 - 21:53

    Nenno:

    Ha die flapsie,

    Lees je dit ook? We stellen vragen maar.....geen antwoord...:-(
    De titels kunnen ook beter... fokking Milaan!! Vienna anyways.
    The fabulous life of de babzzz continues.

    Wel gaaf dat je voor de les ook naar eenn museum moet, met alle voorgaande moet je er al aardig wat gezien hebben. Davinci museum lijkt me ook wel wat! Nog interessante souveniers mee?

    Succes nog even en heel veel plezier voor straks met pa en ma.
    Vergeent niet een leuke aankomst foto te makenn van.jullie drieen!

    Kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Dornbirn

Living in Austria

Mijn Minor in Oostenrijk!

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2016

The end

25 Juni 2016

It's all coming to an end

14 Juni 2016

Events & More

21 Mei 2016

The chilling continues

06 Mei 2016

I had visitors :D
Babs

Hallo! Ik was een student aan de HAN in Arnhem. Ik had ervoor gekozen om in het buitenland te studeren voor mijn minor. Meer specifiek; Dornbirn, Oostenrijk. Van 17 februari 2016 tot en met 15 juli 2016 woonde ik in Oostenrijk. Deze pagina is voor iedereen die enig zins geïnteresseerd is in mijn avonturen in Dornbirn! Veel leesplezier!

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5843

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Living in Austria

Landen bezocht: